יום ראשון, 1 בינואר 2012

שמן עץ התה

היום רציתי לחרוג מנושאי האיפור ולדבר מעט על נושא שקשור בטיפוח.
בשלוש שנים האחרונות, לפתע פתאום, נאלצתי להתמודד עם עור בעייתי מאוד ופצעים שלא הופיעו כלל בגיל ההתבגרות (אני בת 25). מיותר לציין שזהו מצב מתסכל מאוד - ממצב שבו לא הייתי משתמשת במייק אפ, אלא ב"אירועים מיוחדים", למצב שבו אני מרגישה ממש לא בנוח לצאת מהבית בלי איפור. מה לא ניסיתי לעשות כדי להיפטר מהתופעה המציקה הזו; את כל התכשירים הקוסמטיים המתאימים בשוק, וכשזה לא עזר החלטתי לפנות לרופא עור אצלו טופלתי עם כל מיני משחות ואנטיביוטיקות למינהן, שעזרו בתקופת הטיפול, אך מיד בסיומו המצב חזר לקדמותו.
על סף ייאוש, ולפני פנייה למוצא האחרון - התרופה הנוראית רואוקוטן, החלטתי לחפש דרכים חלופיות להתמודדות עם הבעיה ובחיפושי באינטרנט נתקלתי פעמים רבות בהמלצה להשתמש בשמן עץ התה. הטיפ הזה עבד בשבילי יפה מאוד ולכן אני מעבירה אותו הלאה למיואשים אחרים.
שמן עץ התה ידוע כשמן אנטיספטי קוטל חיידקים, וירוסים ופטריות  ולכן אומרים כי הוא מתאים לשימוש במקרים של פצעי בגרות, דלקות חניכיים, הרפס  ופטריות.




בתחילה רכשתי רק את השמן עצמו. השמן שבתמונה הוא של חברת שביט (הראשון שרכשתי היה של מותג אחר) והוא מכיל 30 מ"ל נוזל. הריח של השמן חזק מאוד (מזכיר לי קצת ריח של טרפנטין :/)  ולכן מי שרגיש לריחות צריך אולי להמנע ממנו. אני משתמשת בו באופן הבא: לאחר ניקוי הפנים מטפטפת מעט על צמר גפן ומורחת על האזורים הבעייתיים, או שבבקרים אני מטפטפת שתי טיפות ממנו לקרם הלחות שלי ומורחת הכל יחד על כל הפנים. התחושה בשניהם היא של קרירות וחיטוי. ואם נשמע לכן מוזר קצת למרוח שמן על עור שמן, אז השמן הזה אינו בעייתי מהבחינה הזו כי הוא מחטא ונספג מהר בעור.
ההוראות הכלליות לשימוש בשמן עץ התה אינן חד משמעיות ובחלק מהכתבות שנתקלתי באינטרנט נכתב כי יש לדלל את השמן במים ולא למרוח באופן ישיר - כך נרשם גם על הבקבוק. אני מניחה שכל אחד רגיש בצורה שונה לחומרים כאלה ואחרים ולכן עדיף להתחיל באפשרות המדוללת ורק כאשר נראה כי אין רגישות, להשתמש בצורה ישירה.
השמן נרכש בסופר פארם במחיר של 59 ש"ח.




 לאחר שראיתי כי טוב, גיליתי שלשביט יש סדרה של מוצרים של שמן עץ התה, בתוכה גם סבון נוזלי לעור פנים בעייתי. לסבון הזה בניגוד לשמן יש ריח נעים מאוד, אבל מאז שהוא נגמר לי לא רכשתי עוד ממנו כי לא הרגשתי שהוא מנקה מספיק כמו סבונים אחרים שאריות איפור וכו'.
הסבון נרכש בסופר פארם במחיר של 49 ש"ח.


אחרון חביב והאהוב ביותר מכולם הוא מוצר שהתגלה במקרה, באחד מהסיילים של 10 ש"ח בניו פארם שמתקיימים לפעמים ברשת. מדובר בקרם ג'ל: Dermor Young. הבחנתי בו במקרה כששוטטתי שם, וראיתי שעל האריזה מצוין שמדובר בג'ל לעור נעורים בעייתי המופק משמן עץ התה. בשביל 10 שקלים בכלל לא הייתה לי התלבטות, בטח לא כשכבר היה לי ניסיון אז עם סגולותיו של השמן. קניתי אותו מיד (בדיעבד הצטערתי שלא קניתי יותר) והוא פשוט נפלא - עלה על כל הציפיות שלי.
תחושת הקרירות והחיטוי מתקבלת גם איתו, ובגלל שהוא מתייבש הרבה יותר מהר מהשמן, אני נוהגת למרוח אותו בבוקר על המקומות הבעייתיים לפני הנחת המייק אפ. לצערי, הסייל כבר נגמר וכעת ניתן לרכוש אותו בניו פארם במחיר של 51 ש"ח, אבל המוצר באמת נפלא בעיניי כך שהמחיר לא מנע ממני לרכוש אותו שוב.

באופן כללי, אני יכולה לספר שמאז שהתחלתי להשתמש בשמן עץ התה ובמוצריו חל שיפור ניכר בעור הפנים שלי, נשארו לי בעיקר כתמים, וכשאני עם מייק אפ כמעט ולא ניתן להבחין שישנה בעיה. כמובן שאני לא יכולה לזקוף הכל לזכות שמן עץ התה, אני בטוחה שגם למתחים ולחצים הייתה השפעה על העניין, אך בכל זאת נראה כי ישנו שיפור שלא ניתן להתעלם ממנו.


לפני סיום אני רוצה לציין שהכל חוויות מהניסיון האישי שלי ולכן כל מי שמחליט להתנסות בשמן צריך לבדוק שלא עלולות להיות לו רגישויות אליו, בדיוק כמו שבודקים לגבי תרופה רגילה אחרת - גם אם מדובר בהיוועצות ברופא. בנוסף, קראתי בכמה מקומות באינטרנט שהשמן הזה רעיל לבעלי חיים ולכן נקטו משנה זהירות.

See u next time ;)
דפי.


5 תגובות:

  1. מצויין שהצלחת למצוא פתרון שעוזר לך!
    אמנם לא מנסיוני, אבל אני מכירה לא מעט שמשתעבדות לנסיונות חוזרים ומאכזבים, כאלו שלא יוצאות מהלופ של מוצרי טיפוח חדשים יקרים ומאכזבים..

    אגב, ביקרת אצל קוסמטיקאית? טיפול פנים תמיד יכול לעזור..

    השבמחק
  2. אכן... ניסיתי את זה כשרק התחילה הבעיה והאמת שיצאתי בטראומה... כל ההתעסקות והחיטוט לא עשו טוב לעור הפנים שלי ואף השאירו צלקות, אז החלטתי שזה לא בשבילי(יכול להיות שסתם נפלתי על קוסמטיקאית גרועה).

    השבמחק
  3. יכול להיות. מציעה לך לאסוף המלצות על קוסמטיקאית מעולה בעיר מגורייך (אם את רוצה, יש לי המלצה למישהי בראשל"צ) ולנסות לתת צ'אנס שני.
    אגב, תוצאה של טיפול פנים רואים רק שבועיים אח"כ, זה הגיוני שעור הפנים אח"כ מגיב קצת רע לכל עניין החיטוט, אבל אחרי שהוא מחלים הוא אמור להראות הרבה יותר טוב.. :)

    השבמחק
  4. את עדיין משתמשת בג'ל Dermor Young-10 ? הוא עדיין בחנויות ?
    תודה על הפוסט

    השבמחק
    תשובות
    1. אני עדיין משתמשת בו ונאמנה לו.
      אני מוצאת אותו תמיד בבתי המרקחת של ניו פארם

      מחק