יום שבת, 13 באוקטובר 2012

פינה חדשה - מוצלח או מודח?

טוב... אז נתחיל בכך שלא כתבתי פוסט כבר שנים. בחודשים האחרונים הייתי עסוקה בעיקר במטלות סיום התואר שלי ולכן כל שאר העניינים הונחו בצד. עכשיו, כשהכל נגמר, אני הכי שמחה לשוב ולכתוב כאן.
לרגל חזרתי החלטתי לפתוח בפינה חדשה ששמה: מוצלח או מודח. את הרעיון לפינה שאבתי מיוטיובריות שונות שמפרסמות מפעם לפעם סרטוני Empties, בהם הן מציגות מוצרים שונים שסיימו וממליצות אם כדאי לרכוש או שאפשר לוותר עליהם.
בתקופה שלא כתבתי כאן הצטברו אצלי הרבה מוצרים כאלה, אדון היום בחלקם והיתר יישמרו לפוסטים הבאים.
אך לפני שאגש לפינה החדשה, רציתי לעדכן אתכן בידיעה מעציבה מאוד שגיליתי בתקופה שלא כתבתי כאן. רבלון, חברה שאת מוצריה שיבחתי כאן בהזדמנויות שונות, איבדה את הגדרתה כ "Cruelty Free" ועברה לרשימות הרעות של Peta. אני לא רוצה להיכנס כאן לאיך וללמה (על כך תוכלו לקרוא יותר אצל כמה מהבלוגריות האהובות עלי: My Beauty Bunny ו - MakeUp Guinea Pig ובכתבה מהדיילי מייל ) ומיותר לציין את גדול האכזבה שלי מגילוי זה, במיוחד לאור העובדה שבשנה האחרונה רכשתי הרבה מאוד מוצרים של רבלון תוך כדי מחשבה שאני בוחרת במוצרים של חברה שאינה מבצעת ניסויים בבעלי חיים.
מרגיז אותי שחברות כמו רבלון יכולות להוליך שולל את הצרכנים במשך שנים ואז בשלב מסוים פשוט להחליט שכבר לא בא להן על המדיניות הזו, ולהונאה הזו אין השלכות עבורם.
בתמונה למטה מופיעים כל המוצרים שרכשתי בשנה - שנתיים האחרונות ומדובר באוסף לא קטן של מוצרים שחלקים הפכו למוצרי Holy Grail מה שנקרא - מוצרים שיהיה לי קשה להסתדר בלעדיהם (כמו למשל המייקאפ קולורסטיי).
































רק בתקופה האחרונה התנסיתי בחמישה מוצרים מבית רבלון שאהבתי מאוד והתכוונתי לסקור כאן עבורכן, אך מכיוון שכעת אני יודעת מה שאני יודעת, לא אוכל לעשות זאת. כמובן שלא אזרוק את המוצרים אחרי שרכשתי אותם במיטב כספי אך לאחר שייסתיימו לא ארכוש מהם יותר (כן כן.... גם לא מהמייקאפ האהוב עליי), לכל מוצר יש תחליף.




















זהו.... אני לא מעוניינת להמשיך לדון בזה, אבל היה לי צורך לעדכן את קוראות הבלוג במיוחד בשל העובדה שפרסמתי כאן פוסטים מחמיאים מאוד למוצרי החברה בעבר.


עכשיו אפשר להמשיך הלאה. אז בלי הרבה הקדמות אגש למוצרים שסיימתי לאחרונה:
המוצר הראשון הוא תרחיץ הפנים - Acnil Wash עליו הרחבתי כבר בפוסט קודם. דעתי עליו מאז אותו פוסט נשארה זהה ורכשתי אותו מאז כבר כמה וכמה פעמים, אך לאחרונה התחלתי להרגיש שיש צורך בשינוי כי הרגשתי שעור הפנים שלי מתחיל להתרגל אליו והוא כבר אינו אפקטיבי עבורי כמו בעבר.
לסיכום - מוצלח. ייתכן כי ארכוש ממנו שוב בעתיד, אך כרגע אני נהנית להתנסות במוצרים חדשים. מחיר המוצר - 59 ש"ח.


















המוצר הבא שסיימתי הוא סקראב לגוף מבית ללין. אז ככה.... ככל הנראה אני לעולם לא אכנס לללין מרצוני וארכוש שם מוצרים עבורי. בתור נערה הייתי נהנית מכך, אך כיום נראה לי פשוט מגוחך לרכוש סבונים ושאר "פינוקים" לגוף במחירים מופקעים במיוחד כאשר בפארמים השונים ישנם תחליפים נהדרים במחירים הגיוניים למדי, וכמובן שמאז שגיליתי את iHerb בכלל אין על מה לדבר.
את המוצר הזה קיבלתי יחד עם מוצרים אחרים כמתנת יומולדת ואכן נהניתי ממנו, הוא מותיר תחושה נעימה על העור, והשמן שבו מונע את הצורך בהתמרחות בקרם גוף. הסקראב שלי הוא בניחוח Ocean שנחשב לריח הנייטרלי והנקי ביותר של ללין והוא אכן נעים אבל לא כל אחת תאהב אותו.
את אחד החסרונות הבולטים של המוצר ניתן לראות בתמונה שלמטה. החומר ממנו עשויה הקופסה פשוט הופך מהר מאוד בחדר המקלחת לכר גידול לעובש... לא תכונה חביבה במיוחד עבור מוצר שמשמש לניקיון.
לסיכום - מודח. לא ארכוש שוב. מחיר המוצר - 79 ש"ח.















על קרם הפנים לעור הנעורים מבית "מורז" כתבתי בפוסט על טיפוח מהטבע ודי סיכמתי שם את הכל למרות שאז עוד השתמשתי בו.
כעת לאחר שסיימתי את תכולתו, אומר שוב שלא ארכוש בשנית. יש לי מוצרים דומים שעושים עבודה טובה הרבה יותר. לכן - מודח. מחיר המוצר - 49.99 ש"ח.
















מוצר נוסף בגזרת המאכזבים - מי הפנים של ד"ר פישר מסדרת יאנג. 
המוצר אכן פועל לניקוי נוסף של העור לאחר השימוש בסבון פנים, אך התחושה המתקבלת והצורבת הייתה ממש לא נעימה על העור שלי ולא הרגשתי שאני מרוויחה איזושהי הטבה במראה העור מהשימוש בו ולכן - מודח.
(המוצר נרכש כחלק ממארז ולכן אינני בטוחה מהו המחיר המדויק).














המוצר הבא כבר יותר משמח. מדובר במסקרה: Enigma של חברת קרליין, אותה כבר שיבחתי בעבר. מדובר במסקרה נפלאה שנותנת מראה מלא ומוארך לריסים מבלי ליצור מראה גושי ודביק. אני נהנית להשתמש בה יותר ליום יום מאחר והיא לא מאוד דרמטית.
שורה תחתונה - בהחלט מוצלח - כבר ביצעתי רכישות חוזרות כמה פעמים ואמשיך לעשות זאת.



עוד מוצר מוצלח הוא דאודורנט הרול און של מותג "לייף" מבית סופר פארם.
מעולם לא הייתי חובבת של דאודורנטים מסוג זה, עד שהכרתי את הדאודורנט של לייף. הוא מגיע במספר ניחוחות עדינים ונעימים ואני מרגישה שהוא גם מונע את ההזעה. בנוסף, המחיר שלו ממש מצחיק ביחס לדאודורנטים אחרים בשוק, תמיד יש עליו מבצעים, ומעולם לא שילמתי עליו יותר מ - 10 ש"ח. שווה לנסות!














את המוצר הבא לא ניתן לרכוש בארץ. מדובר בקרם גוף של Bath & Body Works. עבור חובבות הז'אנר, מדובר ברשת חנויות המציעה קרמים מסוגים שונים, בשמים, ספריי לגוף, נרות ועוד דברים מעניינים בעלי ניחוחות משגעים. מדובר למעשה במתחרה הרצינית ביותר (והטובה יותר לדעתי) למוצרי ויקטוריה'ס סיקרט, ובדומה לה המחירים של המוצרים ממש מצחיקים (בארה"ב כמובן) ובנוסף תמיד יש מבצעים שמוזילים את העלות עוד יותר.
שני הבקבוקים בתמונה למטה הם חלק זעיר מרכישה ענקית של קרמים שעשיתי לפני חזרתי לארץ לאחר שהייה ממושכת בארה"ב. במסגרת אחד המבצעים השווים הצטיידתי בכמות שכנראה תספיק לי לעוד הרבה זמן כך שההרגשה לסיים שני בקבוקים היא טובה. בסה"כ מדובר בקרמים טובים מאוד, אך גם אם הייתי יכולה להשיג אותם בארץ, לא בטוח שהייתי רוכשת אותם שוב. הסיבה לכך היא ההצהרה המעורפלת שלהם על גבי האריזות בנוגע למדיניות הניסויים בבע"ח ולפיה המוצר המוגמר לא נוסה על בע"ח (דההה....). החברה דווקא נמצאת ברשימות הטובות של Peta, ועדיין, בשל הדוגמא של רבלון שעד לא מזמן סיפקה הצהרות מעורפלות גם היא, אני מעדיפה לנקוט במשנה זהירות.


















אנחנו כמעט בסוף....
את המסכה של הימאליה רכשתי לאחר חיפושים רבים אחר מסכה לפנים שלא תקרע את הכיס ומצאתי אותה במבצע של 30 ש"ח ברשת "טבע קסטל". מדובר במסכה נחמדה, אבל אחרי שגיליתי את מסכת המנטה של Oueen Helene, כבר אין דרך חזרה. היא לוקחת את המסכה הזו מבחינת איכות ומבחינת מחיר.
לכן מוצר זה מודח מבחינתי :/.





 על שני המוצרים האחרונים החלטתי לכתוב יחד והסיבה היא שלולא הייתי משתמשת בשניהם יחד, כנראה שלא הייתי משתמשת באף אחד מהם. מדובר בדמי מייקאפ סבוקלם טריפל, וב - Revlon Colorstay Mineral Mousse. על המייקאפ של רבלון כתבתי כבר באחד הפוסטים הראשונים. לא אהבתי אותו מההתחלה וזה לא השתנה עד שסיימתי אותו.
את הדמי מייקאפ של סבוקאלם התלבטתי אם לרכוש במשך תקופה, ולבסוף רכשתי שפורפרת מוקטנת במבצע ב - 10 ש"ח ומזל שכך. כגודל הציפייה כך גודל האכזבה. ראשית, למוצר יש שני גוונים בלבד - Light ו - Medium, מה שמאפשר בחירה מצומצמת מאוד. דבר שני, הגוון עצמו הרגיש לי וורוד מדי אבל הכי נוראית הייתה תחושת השמנוניות והברק המוגזם שלא ניתן לשלוט בו גם לאחר קיבוע עם פודרה.
אז איך בכל זאת סיימתי את שני המוצרים? למרבה ההפתעה השילוב של שניהם יחד יצר שילוב לא רע, הוורדרדות של הסבוקאלם נוטרלה קצת ע"י האפרפרות של הקולורסטיי וגם הברק היה פחות נוראי.
לסיכום  - שני המוצרים מודחים ולא יירכשו בשנית.



אז הפינה הראשונה של מוצלח או מודח הגיעה לסיומה. אני חייבת לציין שזו הרגשה נהדרת לסיים מוצרי טיפוח ובמיוחד את מוצרי האיפור שברשותי.
אני מקווה שנהניתן לקרוא וכמו תמיד אני מזמינה אתכן לפנות אליי בתגובות עם שאלות, הצעות והערות. כמובן שאשמח אם תצטרפו כעוקבות לבלוג.
שיהיה לכולכן שבוע מדהים,
דפי.

10 תגובות:

  1. ברוכה השבה!
    מאוד אוהבת לראות מה אחרות מסיימות ככה שתמשיכי ותתחדשי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מרינה :) ישנם בתכנון כבר פוסטים נוספים כאלה

      מחק
  2. פוסט נהדר! תמיד כיף לראות במה אחרות משתמשות!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שירי, הכי כיף לקבל פרגונים ;)

      מחק
  3. הצטרפתי בRSS.
    אני ממש שמחה לגלות שיש מישהו שכותבת על איפור ומתחשבת בניסויים על בעלי חיים - אני מוצאת את עצמי יותר ויותר לא מקבלת כלום מבלוגים כי כל ההמלצות שלהם הם על מוצרים שאני גם ככה לא יכולה לקנות.
    גם אני גיליתי השבוע שרבלון עושה ניסויים, ואף בדיוק רכשתי מסקרה שלהם שמיד החזרתי והחלפתי - למזלי, בלי לקרוא את הבלוג, באניגמה של קרליין! :-D

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, ברוכה הבאה לבלוג! כמו שאת שמחת לגלות את הבלוג, אני שמחה לגלות עוד ועוד אנשים שאכפת להם מנושא שנראה לי אמור להיות מובן מאליו.
      ישנו מספר לא מבוטל של בלוגריות מחו"ל אשר כותבות רק על מוצרים שלא נוסו על בע"ח וגם מספר יוטיובריות. את יכולה לחפש בגוגל:Cruelty free beauty blog ולמצוא אותן. אם את פתוחה להזמנות מחו"ל אז הן יכולות לתת לך מושג לגבי מותגים אחרים שלא נמכרים בארץ (אם תרצי את יכולה לכתוב לי למייל ואני אשלח לך רשימה של בלוגריות שאני קוראת).
      אני מקווה שלא יהיו עוד הפתעות לא נעימות כמו רבלון.

      ודבר אחרון, לגבי האניגמה אני מקווה שהסבירו לך להשתמש קודם בצד הקצר של המברשת, ורק בשכבה השנייה להשתמש בצד עם הסיבים הארוכים - ככה תשיגי את התוצאה הטובה ביותר :)

      מחק
  4. שלום! נחמד למצוא עוד בלוגרית שמתחשבת בבעלי חיים =)
    רציתי לשאול אם המסקרה של קרליין מגיעה עטופה בניילון?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נטי :),גם אני קוראת את הבלוג שלך ונהנית.
      ולשאלתך, המסקרה של קרליין מגיעה בתוך קופסא.

      מחק
  5. יש לי כבוד אדיר אלייך על ההתחשבות בבע"ח, תמיד מחפשת בלוגרים שמוכנים לוותר על מוצרים אהובים ממותגים מנסים :)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מאיה, תודה רבה! את לא מבינה כמה כיף לי לקרוא תגובות כאלה ולדעת שיש אנשים שזה באמת אכפת להם ומעניין אותם.
      זה נראה לי כל כך טריוויאלי שאף ארנבון (או כל חיה אחרת) לא צריך לסבול בשביל שלי יהיה קרם מוצלח יותר או עיפרון עמיד יותר והלוואי וזה ילך ויהיה נושא שחשוב לעוד המון אנשים.
      אני עושה כמיטב יכולתי להיות מעודכנת בחברות הטובות אבל אין ספק שזה נושא שמשתנה כל הזמן ולכן חשוב להיות מעודכנים דרך כל הערוצים האפשריים.

      מחק