יום שישי, 9 במרץ 2012

Prime Time

הפוסט של היום יעסוק ב"אוסף" הפריימרים שלי (במרכאות כי הוא די קטן... לא ממש אוסף).
למי שעוד לא מכירה את הפריימר, הנה הסבר קצר - את הפריימר מניחים על העור אחרי קרם הלחות ולפני המייקאפ. תפקידו ליצור מעין מחיצה בין המייקאפ לעור, להפוך את מריחת המייקאפ לחלקה יותר או במילים אחרות, ליצור "משטח עבודה" חלק לפני הנחת המייק אפ. בנוסף, הפריימר אמור לשפר את עמידותו של המייק אפ (ואוו כמה פעמים כתבתי מייק אפ). קיימים מגוון של פריימרים המיועדים לאזורים השונים בפנים (עיניים, שפתיים, פנים).

אני גיליתי את עניין הפריימרים רק לפני כשנה, עד אז לא חשבתי שיש עוד מוצר שניתן להוסיף לשגרת האיפור-טיפוח מלבד קרם לחות וקרם עיניים.
בתור התחלה, רכשתי בנסיעה לחו"ל את הפריימר של קלירנס - Clarins Instant Smooth Perfecting Touch.
מדובר בפריימר לפנים, והמילה הראשונה שעברה לי בראש כשמרחתי אותו לראשונה הייתה: וואו. הפריימר הזה  באמת עושה פלאים למרקם העור, עור הפנים הופך פשוט חלק ונעים למגע בצורה שהדהימה אותי.


הפריימר מגיע עם מקלון למריחה (על מנת שלא נצטרך לדחוף את הידיים לתוכו), ומאפשר לדגום כמות מדודה מהמוצר המספיקה לכיסוי שטח פנים נרחב יחסית. המרקם של המוצר מרגיש חמאתי משהו ונמרח בקלות, אני משתמשת באצבעות כדי למרוח אותו.
מבחינת ההנחה של המייקאפ, הפריימר הזה אכן הופך את הפעולה להרבה יותר פשוטה. המייקאפ נמרח בצורה חלקה ממש. מבחינת העמידות...זה כבר יותר שנוי במחלוקת אצלי, לא הרגשתי בשיפור כושר עמידות המייק אפ.
לסיכום, התרשמתי מאוד מהמרקם של העור לאחר השימוש בפריימר הזה, אך הוא לא הפך למוצר must שלי, ואני לא משתמשת בו על בסיס יומיומי. אני עושה בו שימוש בעיקר כשאני יוצאת בלילות כדי לתת את האפקט הנוסף לאיפור.
אני לא זוכרת את המחיר המדויק כי הוא נקנה לפני זמן מה. אך הוא היה בסביבות ה - 30 דולר בספורה.
משום מה לא הצלחתי למצוא את קלירנס ברשימות הטובות של Peta (וגם לא ברשימות הרעות).
כן מצאתי מייל עם הצהרה שלהם שהם שלחו לבלוגרית על כך שאינם מבצעים ניסויים בבעלי חיים ולא משתמשים במרכיבים שנוסו על בעלי חיים.




הפריימר הבא הוא פריימר לעיניים והוא נקנה בעקבות אינספור ביקורות והדרכות ביוטיוב שכללו אותו. מדובר באחד ממוצרי מאק הראשונים שרכשתי (והאחרונים - מיד אסביר).



המוצר הזה לא מוגדר למעשה כפריימר אלא כ - Paint Pot, מעין צללית קרמית. בשל העובדה שהוא מתייבש כמעט מייד במגע עם העור, הוא משמש כפריימר מעולה, התורם לכושר עמידותן של צלליות.
הפיינט פוט שאני רכשתי נקרא Painterly והוא בגוון העור, מה שהופך אותו מתאים לרוב הצלליות.



עכשיו כמה מילים לפני שאני ממשיכה לדבר עליו.... מי שכבר הספיקה לקרוא את הפוסטים הקודמים שלי יודעת שאני לא מסקרת כאן מוצרים של חברות המבצעות ניסויים בבעלי חיים. לצערי הרב (מאוד!) תאגיד אסתי לאודר אשר אליו שייכת גם מאק, ואשר נמצא במשך שנים ב"רשימות הטובות" של Peta, הוצא מרשימות אלה לאחרונה בעקבות גילויים חדשים, בשל כך הוצאו גם כל חברות הבת מרשימות Peta, בהן גם מאק.
אני לא מנסה להטיף כאן מוסר לקוראות שלי, זו בחירה אישית, אני חושבת שרוב מי שקונה מוצרים של החברות האלה לא עושה זאת מחוסר אכפתיות אלא פשוט כתוצאה מחוסר מודעות לחומרת הנושא. מי שזה מעניין אותה קצת יותר ורוצה להיות מודעת, יכולה לעשות חיפוש בגוגל ולמצוא שלל כתבות וסרטונים עם מידע.

ולמה הייתה כל ההקדמה הזו? כי את המוצר הזה רכשתי לפני שהתחיל כל הבלאגן עם תאגיד אסתי לאודר, ומעתה ואילך אני נאלצת לומר ביי ביי למוצרים של החברות הללו..
הפיינט פוט הוא מוצר טוב ברמת העיקרון, הבעיה היחידה שלי איתו היא שלא כל כך נוח למרוח אותו (אני מורחת עם האצבע), הוא מתייבש מהר מדי. הוא בהחלט תורם לעמידות של הצלליות על העין, אבל גם הוא לא מחזיק מעמד לנצח, ולכן אני רוצה להציג בפניכן את המוצר הבא, שבהחלט מהווה עבורי את האלטרנטיבה ה"ידידותית לבעלי חיים".

מדובר בבסיס לצלליות של ניקס.




אני רכשתי אותן דרך אי ביי כמובן. בגוונים: skin tone (כשמו כן הוא) ו - pearl (שהוא לבן שימרי).
אתחיל ברע - pearl היה טעות. פשוט טעות. הגוון הזה אמור להיות יעיל במיוחד תחת צלליות שימריות, והלבן שבו אמור להדגיש ולחזק את הצבע של הצלליות שמניחים מעליו. אבל הוא כל כך מנצנץ שהוא משתלט על המראה. השתמשתי בו פעם אחת ומאז הוא שוכב במגירה ללא שימוש.


הגוון השני לעומת זאת - skin tone, נהדר! הוא נמרח בצורה הרבה יותר נוחה בעיניי מהפיינט פוט של מאק, והצלליות מחזיקות מעמד בעזרתו לפחות כמו עם הפיינט פוט (אם לא יותר)  - מקווה שמעריצות מאק לא יצלבו אותי על כך ;).
שני הגוונים נרכשו יחד תמורת 8.80$.

סווצ' של pearl (את skintone לא ממש רואים על העור).

המוצר האחרון הוא לא בדיוק פריימר אבל יכול לתפקד בצורה דומה. מדובר בעפרונות ג'מבו של ניקס. ברחבי היוטיוב נתקלתי רק בביקורות חיוביות. המוצר קיים בשלל צבעים, אך אני בחרתי בשלושה גוונים בסיסיים יחסית: Black Bean (שחור שחור), Milk (לבן אטום) ו French Fries (זהב - ברונזה).


אני חושבת שאלו העפרונות הכי קרמיים שנתקלתי בהם. הסווצ'ים בתמונה למטה הם ממריחה אחת בלבד, והם מפוצצים בפיגמנט. העפרונות האלה משמשים בעיקר כדי להדגיש את הצבע של הצללית המונחת מעליהם, אך בגלל הקרמיות שלהם, הם לא יתרמו יותר מדי לעמידות (לכן כדאי אולי לנסות להניח גם אותם מעל פריימר).
שלושת העפרונות נרכשו תמורת 7.60$.
(שני המוצרים של ניקס נקנו מאותו המוכר שהזכרתי בפוסט הקודם).


עד כאן להיום, סופ"ש פורים מהנה לכולכן.
מחכה לתגובותיכן ושאלותיכן,
דפי.

6 תגובות:

  1. אם אכפת לך מניסויים בבעלי חיים אז אולי יעניין אותך לדעת שבעפרונות ג'מבו האלו של ניקס קיים חומר הנקרא Carmine והוא מיוצר מחרקים כתושים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן אכפת לי מהנושא. בבחירת המוצרים שאני רוכשת אני מסתמכת בין היתר גם על רשימות של peta המאשרות את ניקס כ"חברה טובה" ואני יודעת שהם נוטים להיות קפדנים מאוד באישור החברות הללו.
      אני לא מכירה את החומר שהזכרת, אבל אני מבטיחה לבדוק את הנושא יותר לעומק ותודה רבה על ההערה.

      מחק
    2. הקרמין נמצא כמעט בכול הצלליות ובהרבה מאוד מוצרי קוסמטיקה. הרשימה של הניסויים לא קשורה למוצרים מן החי. אחרת אף חברה לא היתה ברשימה הטובהP-:

      מחק
    3. עדיין... חרקים כתושים?.. wtf? בכל מקרה מייל נשלח ל - PETA לצורך הבהרה, עדכונים, אם יגיעו, בהמשך :)

      מחק
  2. אם לבחור פריימר לפנים, אז קלרינס הוא "האחד" מאלה שאני התנסיתי בהם. גם לוריאל נחמד מאוד. בסופו של יום, השינוי לא ממש משעותי אצלי שיגרום לי להכניס פריימר לשגרת האיפור. לעיניים אני משתמשת באורבן דיקי והוא מעולה. העפרונות נראים מוצלחים מאוד, לא ניתן להשתמש בהפ כצללית?

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני לא הכנסתי את הפריימר לשגרת האיפור... אולי בעתיד כשהעור שלי יזדקק לזה יותר.
      העפרונות של ניקס יותר מדי קרמיים ולפי דעתי, ללא צללית מעליהם, הם יסיימו את תפקידם בקפל העפעף בלי קשר לסוג העור.

      מחק